Com gestionar una sol·licitud d’acceptació?
Quan es crea una representació sense documentació adjunta, ja sigui a instància de poderdant o a instància de representant, aquesta queda en estat “Pendent d’acceptació”, a l’espera que l’altra part l’accepti.
Així doncs si es crea una representació sense documentació adjunta i fa la sol·licitud:
- Poderdant: queda pendent d’acceptació per part del representant
- Representant: queda pendent d’acceptació per part del poderdant
L’operativa al portal d’empleat públic serà la mateixa en tots dos casos. Així doncs, si la personal que compareix vol acceptar la representació que prèviament li ha sol·licitat l’altra part (poderdant o representant), cal carregar les dades del poderdant i del representant a la pestanya d’inici.
Un cop carregades, apareixerà la representació o representacions que existeixen entre ambdós, amb el seu corresponent estat.
En aquest cas, cal accedir a la representació o representacions que estan en estat “Pendent d’acceptació” i anar al detall.
Allà apareixerà el detall de la representació i a sota, els diferents botons d’accions que es poden realitzar en aquesta representació.
Caldrà prémer al botó “Acceptar” i apareixerà l’opció d’adjuntar la sol·licitud d’acceptació i seguiment, caldrà confirmar l’acceptació.
Finalment, apareixerà la representació amb el nou estat “Vàlida”.
Cal que el representant doni consentiment explícit?
Depèn del cas.
En el cas que la inscripció tingui documentació adjunta a validar, no és necessari. Un cop la inscripció estigui registrada, serà validada o denegada per un treballador públic amb rol de validador i en funció d’això quedarà com a vàlida, causant ja efecte o bé, denegada. Això és així perquè s’entén que ja en un acte previ el representant ha consentit aquesta representació.
En el cas que la inscripció no contingui documentació adjunta a validar, caldrà que l’altra part (la persona que no ha realitzat la sol·licitud) l’accepti explícitament.
Si la persona que inscriu la representació és qui otorga els poders i informa del correu-e de qui serà la persona representant, se li enviarà un correu informant del nomenament amb una breu explicació d’aquesta circumstància i amb la informació per tal d’acceptar-la. Si el representant no està interessat pot renunciar al nomenament.
Si és a la inversa, funciona igual. Si la persona que inscriu la representació és el representant i no s’adjunta documentació, la representació es crearà també com a pendent d’acceptació. Si s’informa del correu-e de qui serà la persona poderdant, se li enviarà un correu informant del nomenament amb una breu explicació d’aquesta circumstància i amb la informació per tal d’acceptar-la. Si el poderdant no està interessat pot renunciar a la representació.
En el mateix sentit, en qualsevol moment pot donar-se d’alta o de baixa dels avisos.